Wednesday, August 27, 2008

لو أعيش للأبد

لو لى ألف مليون حياه كنت قضيت واحده منهم عالم فلك و التانيه صياد فى أعالى البحار
و جايز كمان واحده فنان فقير و أكيد حوالى ألف واحده منهم مدرس للأطفال

لو الزمن مش محسوب عليا و وقتنى هنا مش محدود كنت لفيت العالم ماشى على رجليا
كنت إتعرفت بكل راجل ,ست و طفل فيه
كنت دخلت من كل باب و جربت كل شغلانه
كنت إتعلمت لغات الأرض و السما
كنت زرت كل معبد و صليت لكل إله
كنت قريت كل كتاب إتكتب و شفت كل صوره إترسمت

بس للأسف .. هو عمر واحد و عمر قصير كمان
لازم أحسب كل خطوه و مضيعش وقتى فى حاجات فارغه
هو عمر واحد و لو راح مالوش تانى
يعنى لازم أشوف أضمن طريقه أعيشه بيها فى أمان
يعنى مافيش داعى لمغامرات خطيره

بس لو لى ألف مليون حياه .. لو أعيش للأبد
مش خوف من الموت ولا حاجه
بس خوف من الزمن .. والحياه

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Maybe we need to believe that we are living forever in order to be able to live this one life we are living :)..

11:06 AM  
Blogger shiro said...

it is not that simple.

it is like when Jesus said that who wants to save his life loses it but who loses his life actually saves it.

but isn't pretending to "lose" your life while your goal is set on "saving" it counts as cheating ?? I mean you should be really determined on losing it ? this question bothers me since childhood ..

1:50 PM  

Post a Comment

<< Home